Je treedt op als centrale contactpersoon voor de client/hun netwerk. Hierbij zorg je voor het opmaken van een optimaal ondersteuningsplan en volg je zijn persoonsvolgend budget op.
Je bent een aanspreekpunt voor nieuwe cliënten en zorgt voor een volledige intake waarbij je rekening houdt met zowel organisatorische mogelijkheden als pedagogische noden.
Je biedt administratieve ondersteuning aan de cliënt en zijn/haar netwerk alsook de ondersteuningsvorm waar deze persoon van geniet (invullen belastingbrief, aanvraag tot bewind voering, dossiers zorgverzekering,…)
Je ondersteunt collega’s in het maken van cijfermatige analyses m.b.t. het persoonsvolgend budget.
Je volgt de recente ontwikkelingen op het gebied van VAPH, zorgregie, sociale en sociaalrechtelijke zaken op en formuleert adviezen naar zowel de cliënten, het netwerk als naar de organisatie.
Je neemt deel aan/staat in voor het organiseren van interne en externe fora om relevante informatie te delen (vb. cliëntenraad, deelname op teams/werkgroepen, deelname LCO,…)
Je werkt nauw samen binnen een multidisciplinair team om de interne organisatie en dienstverlening te verbeteren en gebruikt jouw expertise in advies naar het management.
Jouw profiel
Je bent in het bezit van een diploma bachelor maatschappelijk werk of hebt minimum 5 jaar relevante ervaring. Ervaring in de VAPH sector is een groot pluspunt.
Je bent gemotiveerd om bij te leren, informatie en kennis te vergaren en deze te verwerken en toe te passen.
Je hebt interesse en begrip voor de vragen en wensen van de cliënt en zijn/haar netwerk en speelt hier gepast op in, rekening houdend met de doelstellingen van de organisatie.
Je brengt een boodschap zodanig over dat het publiek waarvoor ze bestemd is ze duidelijk begrijpt.
Je bent analytisch/wiskundig ingesteld, maar verliest het belang van zorg niet uit het oog.
Je hebt een goede kennis van Excel of bent bereid om bij te leren.
Aanvraagdossiers voor sociale hulp samenstellen en administratief opvolgen
De persoon informeren over sociale hulpmogelijkheden en administratieve stappen
De persoon doorverwijzen naar bevoegde organisaties, een arts, een integratievereniging, hulpnetwerken, ...
De situatie en de behoeften van de persoon analyseren
Een overzicht van de activiteiten opstellen en meedelen aan de verantwoordelijken en/of de partners en/of politici
Informatie over de regelgeving en de sociale hulpmogelijkheden actueel houden
Een partnernetwerk uitbouwen
Sociale projecten van de organisatie (helpen) uitwerken
Individuele dossiers voorleggen aan het team en aan de gespecialiseerde diensten
Samen met de persoon of het gezin een sociaal begeleidingsplan opstellen en opvolgen
Aanbod
Een arbeidsovereenkomst van 100% onbepaalde duur.
Verloning volgens paritair comité 319.01, aangevuld met een eindejaarspremie, hospitalisatieverzekering, ecocheques, geschenkcheques, GSM-vergoeding en werklaptop.
Jouw jarenlange loopbaan wordt gevierd. Zo ontvang je een cadeau bij bepaalde jubileumjaren en bij je pensioen.
We sparen mee voor jouw dubbel en dik verdiende pensioen (tweede pensioenpijler).
We bieden leuke personeelsactiviteiten aan: personeelsfeest, teambuilding,…
Daarnaast kan je rekenen op leuke kortingen bij verschillende handelaars via Benefits@work.